ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΙΝΕΜΑΤΕΚ
Κύκλοι υβριδικών προβολών σε ιστορικούς κινηματογράφους της Αθήνας και online στο cinematek.gr/
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2023
Δευτέρα 24/4 | 22:00 | ΑΣΤΟΡ, εϊσοδος ελεύθερη & 26 – 30/4 | ελεύθερα στο cinematek.gr
Να τους διαβάσω ποιήματα του Αλέξη Χατζηγιάννη.
Η προβολή θα γίνει παρουσία του σκηνοθέτη για μια συζήτηση με το κοινό, ενώ θα υπάρξει σύντομος χαιρετισμός από τον συγγραφέα του διασκευασμένου έργου του, Γιώργο Σκαμπαρδώνη.
19 – 23/4 | ελεύθερα στο cinematek.gr
Τσουλάκια, 2022, 29λ. Της Δέσποινας Μαυρίδου
Μια ιστορία ενηλικίωσης για τις ζωές δύο διαμετρικά αντίθετων αδελφών και τις αποφάσεις που καλούνται να πάρουν στη διάρκεια μιας νύχτας. Σε μια απελπισμένη προσπάθεια να βρουν χρήματα, έρχονται αντιμέτωπες με ένα τραυματικό παρελθόν, μια ενοχλητική πραγματικότητα και κυρίως τη δυσκολία που έχει να συντηρήσεις με νύχια και με δόντια μια οικογένεια.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Δέσποινα Μαυρίδου
Σενάριο: Καλλιόπη Αραμπατζή
Διεύθυνση φωτογραφίας: Άγγελος Χαραλάμπους
Μοντάζ: Φώτης Κοροσιάδης
Ήχος: Έλλη Φωτίου, Ηλίας Φλούδας και Ενές Αχμέτ Κεχαγιά
Μουσική: Ευαγγελία Μαυρίδου
Ηθοποιοί: Ελίνα Τσιορμπατζή, Ελένη Γεωργάκη, Άγγελος Κουρέπης, Νικόλας Νικητάκης
Παραγωγή: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) Σχολή Καλών Τεχνών, Τμήμα Κινηματογράφου
Παραγωγοί: Ντιάνα Κοκοζίδου
Κοστούμια: Εύα Κουρελιά, Ελένη Σάμπρη
Σκηνικά: Εύα Κουρελιά, Ελένη Σάμπρη
Διάρκεια: 29΄
ΣΙΝΕΜΑΤΕΚ | Λάνθιμος & Γκλέιζερ
12 – 16/4 | ελεύθερα στο cinematek.gr
Nimic, 2019, 12λ. Του Γιώργου Λάνθιμου
Η συνάντηση ενός επαγγελματία μουσικού και οικογενειάρχη με μια ξένη γυναίκα στο μετρό έχει απρόβλεπτες και απίθανες συνέπειες στη ζωή του.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος
Σενάριο: Ευθύμης Φιλίππου, Γιώργος Λάνθιμος
Διεύθυνση φωτογραφίας: Diego García
Μοντάζ: Dominic Leung, Γιώργος Μαυροψαρίδης
Ηθοποιοί: Matt Dillon, Lizzi Ceniceros, Susan Elle, Daphne Patakia
The Fall, 2020, 7λ. Του Τζόναθαν Γκλέιζερ
Εμπνευσμένο από το “Ο Ύπνος της Λογικής Γεννάει Τέρατα”, έναν πίνακα του Φρανσίσκο Γκόγια, το “The Fall” είναι μια μικρού μήκους ταινία από τον σπουδαίο Βρετανό σκηνοθέτη Τζόναθαν Γκλέιζερ (“Κάτω από το Δέρμα”), στην οποία ένας μάσκοφορεμένος όχλος κρεμάνε έναν άντρα στο δάσος. Το σκοινί λύνεται για 86 δευτερόλεπτα που μοιάζουν με αιωνιότητα.
“Θεωρώ ότι ο φόβος είναι παντού παρών, και αυτό οδηγεί τον κόσμο σε παράλογες συμπεριφορές. Ένας όχλος μπορεί και καταλύει την ατομική ευθύνη. Η άνοδος για παράδειγμα του Ναζισμού στη Γερμανία ήταν σαν ένας πυρετός που κατέλαβε τους ανθρώπους. Το ίδιο βλέπουμε να συμβαίνει και σήμερα”. – Τζόναθαν Γκλέιζερ.
Strasbourg 1518, 2020, 10λ. Του Τζόναθαν Γκλέιζερ
Εμπνευσμένη από μια ισχυρή και ακατανίκητη μανία χορού που κατέλαβε τους κατοίκους του Στρασβούργου πριν από 500 χρόνια, το Strasbourg 1518 είναι μια συνεργασία μέσα στην απομόνωση μερικών από τους μεγαλύτερους σύγχρονους χορευτές.
–
Πριν από μισό αιώνα, στην κάψα του Ιουλίου, μια ανεξήγητη ορμή κατέλαβε την πόλη του Στρασβούργου. Ανεξέλεγκτη και ντελιριακή, νύχτα-μέρα, μια μανία κατέλαβε τους κατοίκους που άρχισαν να χορεύουν σαν να ήταν δαιμονισμένοι. Το χτύπημα των τυμπάνων και το ασταμάτητο χτύπημα των ποδιών, ακουγόταν σε όλη την πόλη. Αυτόπτεις μάρτυρες περιέγραψαν τα συμπτώματα ως εξής: “οι κινήσεις των χορευτριών και χορευτών προκαλούσαν την εντύπωση ότι προσπαθούσαν να συγκρατήσουν τα πόδια τους από κάψιμο, σαν να στέκονταν πάνω σε φωτιά”. Η χορευτική ασθένεια δεν σταματούσε, έτσι οι αρχές έκλεισαν τις οικογένειες τα σπίτια τους, φοβούμενοι την μεταδοτικότητα της στον υγιή πληθυσμό.
Συμμετέχουν οι performers: Andrey Berezin, Botis Seva, Ditta Miranda Jasjfi, Germaine Acogny, Jamila Johnson-Small, Kaori Ito, Nazareth Panadero, Oleg Stepanov, Tsai-Chin Yu.
ΣΙΝΕΜΑΤΕΚ | Λάνθιμος & Γκλέιζερ
Nimic του Γιώργου Λάνθιμου,
The Fall του Jonathan Glazer
Strasbourg 1518 του Jonathan Glazer
Τρίτη 11/4 στις 17:15 | ΑΣΤΟΡ εϊσοδος ελεύθερη & 12 – 16/4 | ελεύθερα στο cinematek.gr
ΣΙΝΕΜΑΤΕΚ | Χειροποίητο sci-fi
Ι.Ω του Αλέξη Αλεξίου,
Τι συνέβη στον Πανάγα τον παγάνα του Γιάννη Βεσλεμέ,
Μάγμα της Λίας Τσάλτα
3rd kind του Γιώργου Ζώη.
Η προβολή θα γίνει παρουσία των σκηνοθετριών και σκηνοθετών για μια ελεύθερη συζήτηση για το sci-fi κινηματογράφο με το κοινό.
Μάγµα, 2022, 18λ. Της Λίας Τσάλτα.
Μια μοναχική γυναίκα σε έναν απομακρυσμένο πλανήτη. Ένα πλάσμα πέφτει από τον ουρανό. Μια καταιγίδα έρχεται.
Γιώτα Τελεία Ωμέγα, 2022, 13λ. Του Αλέξη Αλεξίου
Γυρισμένο σε φιλμ 8 χιλιοστών, η Ι.Ω είναι το οπτικό ημερολόγιο μιας κοπέλας που ζει στο κοντινό μέλλον. Καθώς περιμένει να διακτινιστεί σε έναν μακρινό πλανήτη, μέσα από τα θραύσματα των αναμνήσεων και των σκέψεων της, συνομιλεί με το δικό μας παρόν, σε μια προσπάθεια να διαφυλάξει τις αισθήσεις της και τη μνήμη των πραγμάτων που αξίζει να διασωθούν.
Τι συνέβη στον Πανάγα τον παγάνα; Του Γιάννη Βεσλεμέ.
Third Kind, 2018, 32λ. Του Γιώργου Ζώη
Η Γη έχει εγκαταλειφθεί και το ανθρώπινο είδος έχει αναζητήσει καταφύγιο στο διάστημα. Τρεις αρχαιολόγοι του μέλλοντος επιστρέφουν, με στόχο να αναζητήσουν την πηγή ενός μυστηριώδους πεντάτονου σήματος που εκπέμπεται από τη Γη.
ΙΟΥΛΙΟΣ 2022
«BRUTALIA: Εργάσιμες μέρες», του Μανώλη Μαυρή.
Κινηματογράφος Στέλλα, παρουσία του σκηνοθέτη. Online @cinematek.gr
{ Για την ταινία: «Πρέπει να κλείσουμε τα μάτια για να δούμε. Να δούμε την πραγματικότητα που ζούμε
μέσα απ’ το αποκαλυπτικό φίλτρο της φαντασίας, ή να αφήσουμε μια day after ταινία να το
κάνει για μας. Με ήρεμα χρώματα, μελετημένα κάδρα και ιδιαίτερα έντεχνη ψυχραιμία το
Brutalia (Days of Labor) του Μανώλη Μαυρή μας αφηγείται τραγικοκωμικά τη λειτουργία
της κοινωνίας μας ως μιας κοινωνίας μελισσών∙ Οι αναπαραγωγικές σχέσεις «ευθύνονται»
για τα πάντα και οι εργασιακές σχέσεις βρίσκονται σε απόλυτη εξάρτηση με αυτές. Όσο
όμως κι αν φοβηθούμε ο σκηνοθέτης δεν θα μας αφήσει να βυθιστούμε στον εφιάλτη. Ναι
σύμφωνοι μια πεταλούδα δεν μπορεί να φέρει την άνοιξη, μια μέλισσα όμως μήπως
μπορεί;» - Ασπασία Λυκουργιώτη.}
«Σκηνοθετώντας την Κόλαση», του Χρήστου Χουλιάρα
Κινηματογράφος Στέλλα. Online @cinematek.gr
{ Για την ταινία: «To ντοκιμαντέρ είναι ένα ταξίδι, μια προσπάθεια εξερεύνησης του σκοτεινού, ιδιαίτερου κινηματογραφικού κόσμου του Νίκου Νικολαΐδη και ταυτόχρονα μια κατάδυση στις ταινίες του και την προσωπικότητά του μέσα από αυτές. Μέσα από τις σκοτεινές προσωπικές εμμονές του, τις εφιαλτικές φαντασιώσεις και το υγρό κινηματογραφικό σύμπαν του Νικολαΐδη, το "Directing Hell" εισάγει τον θεατή σε έναν μεγάλο κινηματογραφικό κόσμο, αποτελώντας μια ευκαιρία πρώτης γνωριμίας με το έργο του δημιουργού. Δεν είναι τόσο βιογραφικό όσο αναφορικό στη δουλειά του, στις ταινίες του και σε απόψεις που μπορεί να διαφωτίσουν κάποιες πτυχές ή να κάνουν ακόμη πιο μυστήριες κάποιες άλλες», υπογραμμίζει ο Χρήστος Χουλιάρας, που δούλεψε για χρόνια δίπλα στον Νίκο Νικολαΐδη ως βοηθός σκηνοθέτης και επηρεάστηκε βαθιά από την προσωπικότητα και το έργο του.»}
----
ΣΙΝΕΜΑΤΕΚ υβριδικές προβολές
Πληροφορίες: info@cinematek.gr