Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

            Περιοδικό κινηματογράφου

Σινεμά, κριτική & προβολές στην πόλη

Οι γκρεμιστες της Αθήνας αστορ ιντεαλ

Οι γκρεμιστες της Αθήνας

Μετά από τρία χρόνια αμείωτης πίεσης [1] [2] [3] που είχε σαν αποτέλεσμα την απώλεια πολλών και σημαντικών κινηματογράφων

μετά την δεκαετή κωλυσιεργία για τους Αττικόν-Απόλλων,

τώρα, η ιδιοκτήτρια δημόσια αρχή του ΕΦΚΑ απειλεί να εξαφανίσει τους κινηματογράφους ΑΣΤΟΡ και ΙΝΤΕΑΛ στο κέντρο της Αθήνας,  αν αυτό απαιτεί το νέο επιχειρηματικό σχέδιο χρήσης των κτιρίων που στεγάζουν τα σινεμά.
Μέχρι τώρα, κανείς δεν επεμβαίνει να διαχωρίσει τα ακίνητα από τα δυο σινεμά, ώστε να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους, όπως έκανε πρόσφατα το υπουργείο πολιτισμού με το εθνικό ωδείο.
Η υπόθεση έχει συγκεντρώσει μεγάλο δημόσιο ενδιαφέρον, έχουν γίνει τέσσερα ερωτήματα στη Βουλή, ανοιχτές επιστολές και ανακοινώσεις, σε μια πρωτόγνωρη συσπείρωση του κινηματογραφικού χώρου, και δημόσιες στηρίξεις και εκκλήσεις από πολλές μεριές. Η αφωνία των αρχών είναι χαρακτηριστική για ένα θέμα που αφορά τον πολιτισμό, την πόλη και τους κατοίκους της.

Αν κάτι τέτοιο επιτραπεί να συμβεί, τότε η ανεξάρτητη κινηματογραφική Αθήνα εκμηδενίζεται και η πόλη πέφτει.
 

Ακόμα και αυτή τη στιγμή το ελάχιστο που χρειάζεται ώστε οι ανεξάρτητοι κινηματογράφοι – μαζί με όλο το οικοσύστημα της τέχνης που στηρίζουν – να παραμείνουν οχυρά της πόλης, είναι:

1) Ρητή δέσμευση διατήρησης χρήσης και απρόσκοπτης λειτουργίας των κινηματογράφων Ιντεάλ και Άστορ.

2) Ανακήρυξη διατηρητέας χρήσης για όλους τους χειμερινούς κινηματογράφους της πόλης.
 


 

2.

Το πρόβλημα των κινηματογράφων μοιάζει κοινό και με άλλες απειλές, όπως αυτή της εξαφάνισης του κινηματογραφικού τομέα ΠΟΦΠΑ, του κινηματογράφου ΙΡΙΔΑ, του φανταστικού αναγνωστηρίου.

Μοιάζει μεταξύ άλλων, με την επίθεση στο θέατρο Εμπρός, την αστυνομική κατάληψη του Στρέφη και της πλατείας, με την σταδιακή ερήμωση του κέντρου και την αντικατάσταση της με ζώνες τουριστικού ενδιαφέροντος, με το πρότζεκτ-Κυψέλη, την Ακαδημία Πλάτωνος, ή με το θέατρο Αθήναιον στην Πατησίων που κατεδαφίστηκε χωρίς πολλά πολλά.

Ένα αόρατο τέρας καταπίνει την πόλη.


Καθώς όμως,
δεν μπορεί να υπάρχει μια πόλη χωρίς το κέντρο της,
χωρίς αυτό που την ενώνει.

Αυτό,

είναι μια επίθεση στην Αθήνα.



-

ΣΙΝΕΜΑΤΕΚ, 27.11.2022